Long time no see - Reisverslag uit Villa Ombak, Indonesië van Charèl Jolien - WaarBenJij.nu Long time no see - Reisverslag uit Villa Ombak, Indonesië van Charèl Jolien - WaarBenJij.nu

Long time no see

Blijf op de hoogte en volg Charèl

03 Augustus 2014 | Indonesië, Villa Ombak

Inmiddels zijn we alweer drie weken weg, en het nog niet zat. Vorige week zijn we wezen duiken in Lovina. Wat een ervaring. Charel had het wel vaker gedaan, maar voor Jolien was het de eerste keer en ze was om! We werden s'ochtends opgehaald en zijn naar het Mendangan eiland gevaren. Hier kregen we eerst wat instructies en toen het water in. Op zoek naar zeesterren en de nemo's. Die hebben we heel wat gezien. Smiddags hadden we een lunch op een onbewoond eilandje met bounty strand. Living The dream is het hier! Vervolgens zijn we midden op zee gedropt om daar te duiken.

De dag daarna was het op tijd de wekker want we gingen dolfijnen spotten! We kwamen op het strand aan, en ze hadden teleurstellend nieuws, die ochtend waren er nog maar twee dolfijnen gespot. Wij de boot op met de gedachte; als we geen dolfijnen zien, hebben we wel een leuk boottochtje gehad. Uiteindelijk zagen we er een stuk of 30 dus begon onze dag goed!

Dag daarna zijn we op de boot naar Lombok gegaan. Eenmaal daar aangekomen moesten we nog opzoek naar een hotel maar dat werd nogal lastig want de locals hadden ook ineens vakantie! Uiteindelijk een prima hotel gevonden. We hadden ook een boottrip op de planning staan maar omdat dat ook allemaal vol geboekt was hebben we losse activiteiten ingepland. We zijn de eerste dag naar 2 grote mooie watervallen geweest vervolgens aapjes gevoerd in het apen bos (nee dit is niet zoals de apenheul want deze leven hier gewoon in het wild ;)). De dag daarop zijn we naar Pink Beach geweest, daar kleurt het zand roze als het nat wordt en smiddags hebben we gesurfd. Super leuk maar wel erg vermoeiend! We hadden dat beiden nog nooit gedaan dus kregen allebei een aparte surfleraar die het ons wel even zouden leren hoe het moest, nou dat is gelukt! Met veel vallen en opstaan en ongeveer de hele zee door je neus gespoeld te hebben konden we aardig blijven staan! Met spierpijn en een stijve nek de volgende dag als gevolg.

Na 3 dagen Lombok staan de Gili's op de planning. We zijn vanmorgen aangekomen op Gili Trawangan, echt een paradijsje! Eiland waar alles lopend, op de fiets of met paard en wagen gaat. Heerlijk rustig dus! Hier blijven we 4 dagen om te snorkelen, duiken en chillen en vervolgens gaan we weer naar Bali.

We hebben hier ook een nieuwe bijnaam: 'Blanda Goreng'. Blanda is de bijnaam voor Nederlanders in Indonesië en Goreng betekend gebakken. En aangezien wij de laatste dagen aardig verbrand waren en er dus als kreeften bij liepen zijn wij vanaf nu de 'gebakken Nederlanders'.

Wij gaan hier lekker genieten van de rust, zon, zee, strand en de cocktails natuurlijk!

Veel liefs de Blanda Gorengs!

• 03 Augustus 2014 - 11:32

Corrie:

Geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken. Vooral de aapjes, lijkt me helemaal leuk!! Geniet van de komende rustige dagen, xx

• 03 Augustus 2014 - 12:10

Hennie:

Hoi Blanda Gorengs!!!!

Wat fijn dat jullie zo genieten van alles wat jullie zien en beleven,
    Alweer over de helft, wat gaat de tijd toch snel,
    Nou meisjes nog heel veel plezier,
    Knuffel uit Voorthuizen!!

• 04 Augustus 2014 - 15:18

Moesje Charel:

Wat hebben jullie weer een hoop beleefd blanda gorengs hahahaha leuke benaming .
    En wat gaat de tijd ook snel jullie zijn al weer over de helft , nu nog even genieten daar en de laatste
    dagen nog lekker rustig genieten op bali ...
    Kijk maar uit dat jullie niet rooder worden dan een kreeft niet best hahahaha ..

• 09 Augustus 2014 - 11:01

Hans En Annet:

Hai Blanda Gorengs,

Hier weer een krabbeltje uit het Pittoreske Voorthuizen. Wat gaat de tijd snel, het zit er al weer bijna op.
    Het blijft altijd weer leuk om jullie verhalen te lezen en wat jullie daar allemaal uitspoken en meemaken. Wat een belevenis heel ver weg van ons vandaan.
    Hier gaat alles goed, we beleven niet zo veel als jullie maar vermaken ons best met de dagelijkse dingentjes, werk enz.enz. hahaha. Het weer was hier heerlijk, ja jullie lezen het goed, het was heerlijk. Vanaf vandaag is het wat minder. Wat koeler en een beetje meer regen, op zich niet heel erg als je toch moet werken :)
    verder gebeuren hier niet heel spannende dingen dus eigenlijk is er van hieruit niet zo heel veel te vertellen. Ook een beetje saai he, net of we niets meemaken. Maar we vermaken ons best hoor. Papa gaat de goeie kant op en dat merk ik omdat hij wat meer in en om het huis begint te "klussen". Stukje bij beetje de heg knippen, een kwastje verf hier en daar en tussen door een boek lezen en koffie drinken. Dus dat doet hij goed. Hij begint nu te ontdekken en te leren dat hij het inderdaad heel rustig aan moet opbouwen. We lopen iedere dag en bouwen ook dat op. Eerst liepen we in het dorp maar daar waren we wel een beetje klaar mee, dus nu rijden we met de auto naar het bos en gaan daar aan de wandel. Daar zien we dan weliswaar geen apen maar komen met enige regelmaat wel een hertje tegen. En een beetje koeienpoep opsnuiven is ook heerlijk, we zouden bijna vergeten hoe dat ook alweer ruikt :). En met enige regelmaat gooien we een stoeltje achterin de auto en zitten we even aan de rand van het weiland om een beetje van ons af te kijken, waarop de koeien natuurlijk reageren en op ons af komen lopen alsof we van een andere planeet komen. Hebben die beestjes ook een beetje afleiding want die staan ook de hele dag het zelfde te doen. Verder ben ik weer aan het werk en werk ik 6 uurtjes per dag om daddy nog een beetje in de gaten te houden. Het is erg rustig op het werk dus dat is niet echt fijn, maar ja het hoort er weer bij zullen we maar zeggen. Ik denk dat we eind september lekker even een lang weekendje saampies weggaan om een beetje bij te tanken. Maar eerst moet die papa daar aan toe zijn. Het is allemaal wel een beetje geouweneel wat ik hier opschrijf maar dan heb ik tenminste wel een verhaal en hebben jullie wat te lezen. Hihih. Nou Blanda Gorengs gaan jullie nog ff lekker genieten van het laatste weekje om vervolgens weer gezond en wel terug te komen en ons alles uit de doeken te doen van wat jullie allemaal hebben beleefd en gezien. Kleur nog maar een beetje bij, ja jullie lezen het goed een Beetje want anders steken jullie te veel af, en zeker met mij. Die papa heeft voor zijn doen al behoorlijk bruine benen en die van mij kunnen nog wel wat zonlicht gebruiken, Maar mijn tijd komt ook nog wel :). Heel veel plezier en geniet momentjes, dikke pakkerd voor alletwee en Chiau Bella's. XXX