Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Charèl Jolien - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Charèl Jolien - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn!

Blijf op de hoogte en volg Charèl

27 Juli 2014 | Indonesië, Kalibukbuk

Lieve allemaal,

Hier weer een update van ons. Woensdag hebben we het strand, Pangandaran, met regen verlaten. We zijn met de trein richting Yogyakarta gegaan. In de trein kwamen we al wat meer Nederlanders tegen, wat dus ook betekende dat we naar meer toeristische gebieden toe gingen.
Na 5 uur treinen kwamen we aan in Yogya. We hadden via internet al een leuk hotelletje gevonden, dus een taxi gepakt naar het hotel. En ja hoor, we zijn voor het eerst opgelicht (of we hebben t nu pas voor het eerst door;-)). De 'vriendelijke' taxichauffeur zei dat het wel een uur rijden was naar het hotel, dus dat zou neerkomen op 60000 Rupiah, wat neerkomt op €3,70. Dit is inderdaad wel een redelijk bedrag als je een uur tot twee uur moet rijden. Wij de taxi in en proberen te slapen omdat we toch nog even zouden moeten rijden. Tot onze verbazing stopt de taxichauffeur na 10 minuten!! En staan we voor t hotel. Duur ritje dus.

Gelukkig had het hotel nog een laatste kamer vrij, een kamer met ventilator en een warme douche. Geloof ons, na drie dagen koud douchen was dit echt een genot!! Daarnaast had het hotel ook een zwembad, waar we gelijk in geplonsd zijn. Savonds zijn we het straatje ingelopen om ergens wat te eten. Bij een leuk uitziend tentje gaan zitten en wat besteld. Nog een biertje na afloop gedronken en terug gegaan naar de kamer omdat we de volgende dag de stad zouden verkennen. Helaas liep dit wat anders.
De kip die Jolien had gehad was waarschijnlijk niet goed gaar geweest met een voedselvergiftiging als gevolg. Ziek als een hond op bed gelegen.
Charel is die dag alleen de stad in geweest. Leuke stad, maar niet bijzonder. Wat wel opviel is de hoeveelheid aanspraak die je krijgt als je hier alleen bent. In Yogya waren vriendelijke mensen, die je uit het niets helpen en je de stad rond leiden zonder verdere bedoelingen.

De volgende dag zouden we naar de Borobudur gaan. Alleen was Jolien nog ziek, en kreeg Charel ook last van d'r maag. Dat werden dus twee dagen plat liggen.
Op de laatste avond in Yogya voelde we ons allebei weer wat beter en hebben de dagen afgesloten met een overheerlijke pizza. Terug in de kamer viel ineens alle stroom uit, het hele hotel had geen stroom, zelfs de hele straat was donker! Dit schijnt hier wel eens vaker voor te komen en volgens de man van de receptie zou het: not 1 hour duren. Dus daar zaten wij romantische met een kaarsje op de kamer. Gelukkig had de man van de receptie gelijk en ging met een klein uurtje de elektriciteit weer aan.

Vervolgens hebben we 13(!!) uur in een busje gezeten naar de Bromo vulkaan. De volgende dag bij zonsopgang hebben we dit bekeken. Was echt heel gaaf om te zien. Alleen heeft Jolien dit in d'r eentje bekeken want Charel had nog een beetje naweeën van het ziek zijn en heeft al overgevend uitgebreid de bosjes bestudeerd! Vervolgens hebben we ook nog de Bromo beklommen (wat een hel) en de krater gezien. Hierna zijn we doorgereden naar Banguwangi, om de Ijen vulkaan te bewonderen bij zonsopgang de volgende dag.
Om de Ijen vulkaan en het krater meer te zien, moest je hem eerst beklimmen. Dit was nog 10000 x erger dan de Bromo beklimmen. Super steile stukken, maar wel een goede work-out. Toen we naar boven liepen was het erg bewolkt en waren we bang niets te zien, maar gelukkig trok het nog wel een beetje open. We hebben t niet goed gezien, maar was we hebben gezien was prachtig.

Toen zijn we verder gereisd naar Lovina in Bali. Nu gaat het chillen beginnen. Vandaag gaan we lekker bruin bakken op het strand. En dat is hard nodig want we zijn veel te wit. En daarnaast kunnen we amper lopen van de spierpijn.
Morgen staat ons ook een gave dag te wachten, dan gaan we duiken!!

Lieve allemaal, hoe gaat het met jullie? Houden jullie ons ook op de hoogte?

Tot over een paar dagen.
Dikke kus!

• 27 Juli 2014 - 12:38

Annette & Ron:

Gaaaaffff!!! Klinkt goed, op het ziek zijn na overigens, maar zo te lezen gaat dat dus beter! ;-) Heel veel plezier nog, er zijn alweer 2 weken om, dus geniet! X

• 27 Juli 2014 - 13:16

Cobi Van Vemden:

Verschrikkelijk om de Ijen vulkaan te beklimmen,kijk dan toch liever de documentaire op
    Discovery

• 27 Juli 2014 - 13:20

Cobi Van Vemden:

Onbewolkt en minder vermoeiend.Kijk uit met de kip

• 27 Juli 2014 - 13:23

Cobi Van Vemden:

Veel plezier met het duiken(bofkonten). Doe voorzichtig, veel liefs en een dikke kus.

• 27 Juli 2014 - 18:19

Gerdina:

Wat heerlijk om weer zo'n verslag te lezen. Zo kan ik ook een beetje volgen op de kaart wat voor routes jullie doorlopen. Wel lange treinreizen! Maar wat een bijzonder avontuur..
    Ook fijn dat jullie weer beter zijn. Geen rare dingen meer eten.
    Geniet van jullie duikavontuur. Daar komen vast weer bijzondere foto's van. Ik vind verheug me er nu al op.
    Veel plezier
    En dikke knuffels en een superkuss, veel liefs..

• 27 Juli 2014 - 21:46

Hans En Annet:

Hai meisjes,
    Goed om te lezen dat het goed gaat, op het ziek zijn na. Wel goed opletten met eten en drinken he!?
    Maar dat zullen jullie ongetwijfeld doen. En even over die taxi chauffeur, het zijn toch allemaal kleine meisjes daar, die kunnen jullie toch wel aan, hahaha. En zo te lezen blijven jullie nog lekker in shape, doen jullie goed. Maar ff lekker chillen en bruin worden kan ook geen kwaad, als jullie maar niet te bruin worden.
    Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje en genieten we ook hier van het mooie weer. Verder is hier niet veel gebeurd, in ieder geval niets spannende. Oh ja hot news, heet van de naald, Andy en Melissa waren in Voorthuizen op de kermis dus. En papa heeft weer bloed laten prikken, die jankert hahaha. Iedereen moet het weten dus staat het morgen op de voorpagina van de Barneveldse krant, dus. Maar verder geen nieuws uit het Pittoreske Voorthuizen. Genieten jullie maar lekker en denk erom met wat jullie eten, chikie's. Dikke kus voor jullie en tot snel. Xxx

• 28 Juli 2014 - 03:53

Wenn:

Lieve schatjes,

Heerlijk om weer wat v jullie te lezen!
    Gelukkig zijn jullie magen weer terug gedraaid en zit alles op z'n plek!
    Ben benieuwd naar jullie duik avontuur!
    En nee, niet te bruin worden..

Nieuws van hier.. Hmm..
    Roze maandag was niks aan uiteraard..
    Braderie niet geweest..
    Verder gewerkt..
    En.. De beschuitjes met hagelslag smaken nog steeds heerlijk! Mis je ze al Cha? ;)
    Jullie missen hier dus niks! ;)

Nou moppies, geniet nog lekker!
    Dikke kus

• 29 Juli 2014 - 13:20

Silvia:

Heej moppies!

super leuk om jullie verhalen te lezen! Alleen dat van t ziek zijn niet dan bah..
    Ik vin t wel knap hoor hoe jullie reizen! Zag net al mooie foto's voorbij komen van het duiken..gaaf!
    zoals Wenn al zei het er missen jullie niks..
    nou lekker chillen op het strand en vooral genieten!

liefs