Onze eerste dagen Indonesië! - Reisverslag uit Pananjung, Indonesië van Charèl Jolien - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen Indonesië! - Reisverslag uit Pananjung, Indonesië van Charèl Jolien - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen Indonesië!

Blijf op de hoogte en volg Charèl

17 Juli 2014 | Indonesië, Pananjung

Goeiemorgen!!

Daar is dan eindelijk ons eerste berichtje. Zoals jullie weten zijn we veilig aangekomen in Jakarta en hebben we allebei goede vluchten gehad op een beetje turbulentie na. Tijdens de taxirit keken we onze ogen uit. Aan de ene kant van de weg stonden krotten, aan de andere kant enorme wolkenkrabbers. Ik (Jolien) scheet hem al 7 kleuren en hoopte dat het hotel minder hoog was, helaas was niets minder waar en zaten we zelfs op de 25ste verdieping. Wat overigens wel ervoor zorgde dat we goed uitzicht over de stad hadden. Nadat we na twee dagen herenigd waren hebben we dit gevierd met een overheerlijke roomservice om half 3 snachts.
Onze eerste dag zijn we Jakarta in geweest, op een echte indonesische tuktuk. Wat een stad zeg! Ze rijden echt als gekken hier, inhalen links rechts, geen verkeersregels, om alles toeteren, wie het eerst komt wie het eerst maalt en boem is ho! Niet echt lekker relaxed dus maar wel leuk om te zien. Drukke warme maar vooral vieze stad en helemaal niet toeristisch dus wij zijn echt een bezienswaardigheid hier. We worden zelfs op straat aangehouden of ze met ons op de foto mogen! Wel goed voor je zelfvertrouwen dus! ;)
Nu is dag 2 aangebroken en zitten we op de trein te wachten richting Pangandaran. Daar zit een nederlands guesthouse waar we 3 nachten blijven om daar een strand/chilldag in te lassen en opzoek te gaan naar 'The Green Valley' en 'The Green Canyon' wat heel mooi schijnt te zijn! Wij vermaken ons dus nog wel!

Tot over een paar dagen!
Xx