Zon, zee en strand - Reisverslag uit Pananjung, Indonesië van Charèl Jolien - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand - Reisverslag uit Pananjung, Indonesië van Charèl Jolien - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand

Blijf op de hoogte en volg Charèl

20 Juli 2014 | Indonesië, Pananjung

Wow! Wat leuk om te lezen dat ons blog daadwerkelijk gelezen wordt! Bedankt daarvoor.

Inmiddels zijn we weer drie dagen verder. Het vliegt hier voorbij. In Jakarta hadden we de trein naar Bandung. Deze trein was heerlijk luxe, hadden airco, stoelen konden in de ligstand, het leek wel een vliegtuig! Na 2,5 uur treinen kwamen we aan in Bandung. Hier moesten we 1,5 uur wachten op de volgende trein. De volgende trein was minder dan de eerste, we zaten tussen de locals en het leek wel een oude stoptrein van de NS. Tijdens de 4 uur durende rit sloeg na 3 uur de verveling toe. Wat doe je dan als je stil zit in een trein? Juist ja, heel hard playbacken en er filmpjes van maken. We kwamen rond half 9 savonds aan in Banjar. Onbekend station, nog onbekend waar we zouden slapen. We zijn een mini busje ingegaan met locals en waren na een rit van 2 uur eindelijk in Pagandaran. Gelukkig hadden we aardig snel een hotel en morgen keken we wel weer verder.

De volgende dag zijn we op zoek gegaan naar een guesthouse waar we op internet wat van hadden gelezen. Na een stukje lopen en na de fietstaxi, waar we met z'n tweeën en twee backpacks in moesten (paste net), kwamen we aan bij het guesthouse. Vervolgens zijn we gelijk naar het strand gegaan om een chilldag in te lassen.

Gisteren zijn we naar de green valley en green canyon gegaan. Wat was dat gaaf zeg! De green valley is een rivier die groen kleurt als het goed weer is, en gelukkig hadden wij groen weer. In een half uur zwem je met de rivier mee naar beneden en onderweg kan je aan touwen slingeren of van rotsen springen. Bij de green canyon ga je met een bootje en kan je verder zwemmen. Ook hier was een 6 meter hoge rots waar de vanaf kon springen. Voor Jolien ligt de max bij 2 meter, maar voor durfal Charel is niets te gek, dus die ging er stoer vanaf (we hebben filmpje als bewijs!!).
Aan het eind van de middag zijn we nog naar een schilpaddenopvang geweest. Weer een te gekke dag.

Vandaag hebben we nog een extra stranddag gehad. Lekker geluncht voor €6,- en vooral heel veel moeten smeren. Blijkbaar niet genoeg want we zijn allebei een beetje verbrand.

Nu zitten we heerlijk aan een bintang radler onze verdere reis te plannen.
Morgen zullen we de trein nemen naar Yogjakarta en daar voor drie dagen blijven.

We houden jullie op de hoogte!

Dikke kus van ons

• 20 Juli 2014 - 15:39

Ria:

Stoer hoor 2 meiden maar wel gaaf geniet er van
    Ria

• 20 Juli 2014 - 17:00

Corrie:

Wat een avontuur!! Ziet er ook prachtig uit op de foto's!! Alleen die trein pffff moet er niet aan denken maar jullie blijven er vrolijk bij gelukkig!! Veel plezier nog xx

• 20 Juli 2014 - 17:42

Hoooi meiden,
    Het ziet er weer prachtig uit, jullie vermaken je prima zo te horen en te zien.
    En het kan niet gek genoeg, hahahaha, super om te zien en te horen.
    Hier gaat alles oke, ben zo trots op je pappie hij gaat iedere dag nog steeds vooruit.
    Het lopen gaat steeds beter, we maken iedere dag weer vorderingen :).
    Morgen mag ik weer aan het werk, er moet toch iemand het brood op de plank verdienen, ben benieuwd hoe me dat afgaat. Heb er ook helemaal geen zin in.
    Het weer is hier ook prima, een beetje bloedverziekend heet, maar we klagen niet hoor :) maar een klein beetje minder was ook goed geweest.
    Dinsdag begint de 1e braderie en moeten we zonder jullie doen, eigenlijk niet heel eerlijk. Nemen jullie daar maar lekker een Bintangetje op ons, doen wij dat ook.
    Oma vraagt ook steeds hoe het met jullie gaat, ik zal haar als ik weer bij haar ben wat foto's laten zien, als ze het al kan zien. Maar ze blijft vragen, haha.
    Kay komt dinsdag weer terug, dan zit het er voor hem al weer op. Gaat allemaal zo snel.
    Dewi is vanmorgen voor een week vertrokken naar het oh zo verre Benidorm hahaha, met een vriendin,even een vakantie tussendoor. Dus meiden ga er van genieten en als ik weer nieuws heb uit het Pitoreske Voorthuizen zal ik me weer melden.
    Hele dikke knuffel en xxxxxx van ons!!

• 20 Juli 2014 - 17:42

Hoooi meiden,
    Het ziet er weer prachtig uit, jullie vermaken je prima zo te horen en te zien.
    En het kan niet gek genoeg, hahahaha, super om te zien en te horen.
    Het lopen gaat steeds beter, we maken iedere dag weer vorderingen :).
    Hele dikke knuffel en xxxxxx van ons!!

• 20 Juli 2014 - 17:43

Hans En Annet:

Oeps, ik wilde jullie op de hoogte houden, dit is dus voor ieder 1 verhaaltje.
    Sorry mensen! :)

• 20 Juli 2014 - 22:09

Linda:

Super leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken, hou dit vast haha! En fijn te horen dat het verder goed gaat, geniet er lekker van, voor je het weet zit het er alweer op. Veel plezier en pas goed op elkaar! Dikke kus

• 20 Juli 2014 - 23:35

Willemijn:

Leuke verhalen meiden!!! Geniet en pas goed op elkaar! Liefs will

• 21 Juli 2014 - 07:15

Cobi En Gert:

Hoi dames......
    Wat een mooie verhalen zeg en fijn dat jullie het naar jullie zin hebben.
    Het was hier ook snikheet... We zij dan ook benieuwd naar jullie verhalen en foto's.
    Met Gert en Saartje gaat het ook prima hoor....wij houden ze wel bezig

• 21 Juli 2014 - 13:17

Ina En Rene :

Zo zien vermaken jullie je daar prima meiden , ziet er allemaal ook prachtig uit , zulke mooie plekjes hebben we hier in voorthuizen niet ..
    En vooral dat zwemmen tussen de rotsen erg mooi om te zien
    Nog veel plezier meiden en tot de volgende ronde xx